Thursday, August 10, 2006

Inspiratiebronnen

In september 2006 ga ik mij inschrijven in een kunstacademie in Brussel. Welke weet ik nog niet. Ik zal eens een kijkje nemen in de Sint Lukas-academie (Schaarbeek), Rhok (in Etterbeek) en de Academie voor Beeldende Kunst in Anderlecht. Er zijn er allicht nog in de buurt, ik haal mijn info maar van google... Ik twijfel tussen tekenkunst en schilderkunst. Alhoewel het tekenen toch echt die kwestie is van gewoon zelf te oefenen... of dat nu in schoolverband is of op jezelf. In de schilderkunst kan ik nog wel wat tips gebruiken over materialen en methoden. Ik heb echt geen ervaring met schilderen en moet steeds denken aan de woorden van Amber in de VS tegen Nicolas toen die opperde dat hij ook "wel eens" wilde leren schilderen: "It's very hard, Nicolaah". Maar mijn grootste vraag blijft nog, waar wil ik er mee naartoe? Ik zou graag een eigen vlotte en herkenbare stijl ontwikkelen, waarin ik, ook zonder model, op papier kan zetten wat ik in mijn hoofd heb. Ik bewonder uiteenlopende artiesten: het expressievermogen van Justin Bua,

















de fantastische werelden van Brian Froud,


















de simpliciteit van Shane Glines... Ook GAL geeft me kippevel, al is dat dan door de enorme kracht van zijn boodschappen en John Howe, hoe hij ruimte creƫert en deze Matthews die het onbestaande levensecht maakt. Hoe mijn weg vinden tussen zo veel mogelijkheden? De vraag is eigenlijk: WAT heb ik in mijn hoofd?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home